Friday, October 2, 2009

Puasa & Raya...

Hari ni dah raya ke 13...hehe tapi aku kan slalu ketinggalan...hehe...well puasa tahun ni aku happy sangat sebab 1st time aku berpuasa sebagai seorang isteri dan bakal ibu. Actually xda banyak perbezaan pun dari tahun-tahun sebelum ni cuma ada beberapa perkara yang agak bermakna menjengah dalam fasa kehidupan aku Ramadhan ni....
Aku dan suami masih berjauhan...hujung minggu jer jumpa, itu selang seling minggu ni balik Simpang 3, Tanah Merah...minggu depannya balik Guar Chempedak pulak...memang kadang2 terasa jugak kepenatan tu dengan keadaan aku yang agak teruk morning sicknessnya ni... Tapi bila dah ada rumah & tangga niii kena la ada tolak ansur kan?
Lagipun bulan NOvember nanti aku akan stay ngan hubby dah...kami akan menyewa di Alor Setar...aku berulang naik bas la pulak lepas ni pi keja....tapi wat masa sekarang belum jumpa rumah yang sesuai lagi...

Eh, masuk bab raya la pulak..... Raya tahun ni aku x amik cuti pun sebab cuti dah xberapa hari jer yang tinggal...Raya pertama aku beraya di sebelah hubby la....1st time beraya, cium tangan suami di pagi raya...syahdunya...Pakai baju sedondon dengan hubby....Kami pergi sembahyang raya bersama-sama di Masjid Tanah Merah, lepas tu pergi ziarah & bacakan Yassin di kubur arwak Mak Kamariah...then...jalan2 pergi beraya rumah saudara mara di Banggol Besi & area rumah hubby kat Simpang 3. huh...letihnya...esok nak balik Guaq pulak...

Pagi yang xpagi sangat kami balik Guaq...beraya dengan mak ayah...naik 2 buah kereta kami sekeluarga balik kampung di Jeneri... Tempat pertama, kami ziarah & bacakan Yassin di kubur arwah tok & wan... Rindu pada tok & wan...ayah nampak sedih...airmata ayah bergenang jer...
Lepas tu kami terus ke Kampung Tok Aris lah...ziaah wan pulak & sedara mara yang berdekatan...

Sampai di rumah dah malam gak la..letihnya...esoknya hubby dah kerja...sian dia...aku lusanya baru start keja....Gambar hari raya aku xsempat nak upload...huhu

0 comments:

Post a Comment